Bill blir modell?

Jag har inget att göra så här kommer en intervju :)

 

"Egna projekt? Visst!"
På modeveckan i Milan överraskade Bill Kaulitz musikindustrin med ett framträdande som modell. I intervju med Gala avslöjar han vad det betyder för hans band Tokio Hotel.

Framträdandet varade bara i några minuter, men han kunde förändra sitt liv med denna uthållighet: Klädd i tight skinn inklusive fjäderarm som design-tvillingarna Dean och Dan Caten skräddarsydde på modellens smala kropp, Bill Kaulitz, 20, öppnade Dsquared-Showen. En kritikerrosade framträdande. Och en början på en ny karriär?

Försökte Tokio Hotel frontmannen skaka av sig bilden som en tonårsbandsidol? Max Dax, chefredaktör för musikmagasinet "Spex": "Tokio Hotel är ett av de få band som har potential att förändra och utveckla sig själva. Men just nu tyder allt på en solokarriär för Bill Kaulitz." Sångaren är unik, en skimrande och autentisk udda person. "Han går sin väg och han kan bli en figur som David Bowie." Bravo-chefredaktör Tom Jungersdorf som etablerade bandet ser också potentiella risker: "Bill känner sig otroligt attraherad av designvärlden, men inga av hans unga fans kan identifiera sig med honom såhär." I en exklusiv intervju får Gala reda på vad Bill Kaulitz tänker om framtiden.

Du utvecklas mer och mer i en annan riktning, bort från Tokio Hotel imagen som du har blivit internationellt framgångsrik med sedan några år tillbaka. Står bandet vid ett vägskäl?
Bill:
Jag tror att vi just nu är på en mycket intressant punkt i vår karriär. Vi blir också äldre och utvecklas. Faktum är: Jag försöker alltid göra det som gör mig glad. Mitt utséende har blivit mer extremt under de senaste åren vilket är, speciellt för unga människor, svårare att förstå än dagarna med "Durch den Monsun".

Finns det någon strategi som bandet vill utvecklas mot en mognare publik?
Bill:
Nej, men jag vet att i folks tankar är vi fortfarande ett tonårsband. Det kommer förmodligen ta en tid innan detta förändras.

Ditt Catwalk-framträdande i Milan har blivit kritikerrosade i modevärlden. Var det början på din modellkarriär?
Bill:
Eftersom det var väldigt roligt för mig kan jag tänka mig att modella i framtiden, men bara för skojs skull.

Vad du nervös?
Bill:
Jag var riktigt nervös, men jag är alltid nervös även på alla våra konserter.

Hur gick förberedningen? Fick du någon catwalk-lärare?
Bill: Det hade varit trevligt! Naivt trodde jag att det skulle finnas några testkörningar där jag kunde få några tips. Men tråkigt nog var det inte fallet. Nej, jag kastades in på djupt vatten. (skrattar)

I Tokio Hotel är du en medlem i bandet men du är alltid i centrum av uppmärksamheten. Finns det någon rivalitet mellan din tvillingbror och de andra två musikerna?
Bill:
Tvärtom! Det är glada som det är. Gustav och Georg kunde inte tänka sig att stå i centrum för uppmärksamheten och de beundrar mig och min bror Tom, att vi kan stå ut med allt detta. Och också Tom är glad att jag är scensvinet.

Har du några planer gällande en musikalisk solokarriär?
Bill:
Jag skulle aldrig sluta med Tokio Hotel. Såklart kommer det att finnas tillfällen då vi tar längra pauser. Jag kan tänka mig att starta egna projekt under den tiden. Men slutet för Tokio Hotel? Aldrig!

 


Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Är du här ofta?

Mejladress (visas inte)

På vilken adress bloggar du?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0