Om 10 år

Här kommer en intervju, killarna intervjuades innan turnén.

 

Tokio Hotel: Gamla män?

Tokio Hotel är för närvarande på vägen med deras europeturné "Welcome To Humanoid City" där de presenterar deras tredje album. Där blir de fyra av bandet alltid svärmar och eftersträvande av fans och det dagligen. Georg Listing är den enda i bandet som inte längre är singel. I en intervju med den tyska nyhetsbyrån DPA pratar de fyra musikerna om att gifta sig, privatliv och titeln "tonårig".

 

Alla i bandet är nu i tidig 20-årsålder, vill ni inte bli av med titeln "tonårs-band"?

Bill Kaulitz: "Faktsitk vill ha det tillbaka. För nu är vi i en ålder då det faktiskt är ganska smikrnade att bli kallad "tonårig". Vi har inga problem med det, det är inte kränkande."

 

Hur kommer Tokio Hotel låta om 10 år?

Tom Kaulitz: "Vi får se då. Vi kommer gå in i studion och göra vad vi vill göra. Genom att skriva låtarna för nya albumet vet man vilken väg det tar. Om 10 år kommer processen vara ganska lik som nu.

 

Kommer första bandmedlemmen gifta sig tills dess?

Bill Kaulitz: "Jag vet inte om någon kommer gifta sig, Georg..."

Georg Listing: "Om tio år? Jag kan inte uppskatta det."

Tom Kaulitz: "För att vara ärlig: Ja, inom 10 år är jag säker på att någon av oss kommer vara gift.

 

Fansen följer er hela tiden. När börjar det bli irriterande?

Tom Kaulitz: "När vi är på turné är det jättebra att folk följer med oss omkring. Också när man besöker andra länder och man bli välkommnad av så många fans som möjligt - det är defnitift bra. Det är irriterande när man försöker vara privat. Men det händer inte så ofta, kanske på 40 dagar på ett år."

 

Skulle ni vilja byta en del av er framgång mot mer privatliv?

Bill Kaulitz: "Såklart, när det blir möjligt skulle jag genast göra det. Men när man vill vara framgångsrik och leva ett sådant liv som vi gör, måste man offra något."

 

Efter examen har ni tänkt på att ta en klassisk utbildning som en lärlingsplats eller plugga?

Bill Kaulitz: "Nej, det har aldrig varit ett ämne för oss. Utbildingen var också helt frivilligt. Vi gjorde verkligen detta enbart pga oss, eftersom Tom och jag verkligen är perfektionester när det kommer till dettta. Vi ville åtminståne få examen."

 

Bill, du var modell på modeveckan i Milano. Kommer fans se dig nu mer ofta på catwalken?

Bill Kaulitz: "Jag kan föreställa mig att göra det mer ofta, och också designa min egna kollektion eftersom det är någonting som gör mig glad."

 


Kommentarer

Kommentera här:

Vad heter du?
Är du här ofta?

Mejladress (visas inte)

På vilken adress bloggar du?

Vad har du på hjärtat?

Trackback
RSS 2.0